Ofrivilligt uppehåll pga bruten stortå och hjärnskakning.

Den 5:e februari, när jag skulle springa ner i källaren för att skära till en av de sista kakelplattorna till övre badrummet, hände något oförväntat: Den provisoriska trappan (som hade hållit ett år) lossnade plötsligt och jag föll hantlöst från övervåningen ner i källaren. Trappan halkade först in i köket och sedan på mig. Om jag inte hade fått hjärnskakning av nedslaget fick jag det nog av trappan. Själv minns jag ingenting av fallet och låg avsvimmad några minuter efter. Jag var ganska mörbultad, båda fötter (som kanske hade fastnat i trappan) var stukade och framförallt tånaglarna var helt blåa. Dessutom hade jag näsblod och skrubbsår på nästan hela kroppen. Huden på vänstra smalbenet var så gott som borta.


Som tur var Emma och hennes barn hemma så de kunde ringa efter ambulans.

Den 11: februari fick jag operera tån, dvs det ledet som hade krossats i fyra bitar spikades ihop med tre stift. De ska dras ut först den 10: mars!


Nu har jag börjat gå och jag har ställt upp den provisoriska trappan igen.

De fyra skruvar som den var fastskruvad med hade gått av! Antagligen eftersom de gick genom en gipsskiva, så de vibrerade varje gång man gick på dem. Nu vilar trappan på rejäla träklossar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0