Långt juluppeuppehåll. Sedan mosaik på stentrappan och kakel i övre badrummet.

Julfirandet gick utmärkt i nya huset.


Efter det unnade jag mig en hel månads uppehåll. Allt var så fint städat att det kändes dumt att dra igång med mer smutsarbete...

Till slut, i början av februari, kunde jag inte låta bli att lägga mosaik på stentrappan.

Så här blev den:


Den har ljusare kanter så att man uppifrån lättare kan se var trappstegen tar slut.

Jag började också att göra färdigt det övre badrummet. Det var lite pill med alla remsor och tätskikt.


Inte heller mosaiken var helt enkelt att skära till i de vinklade fönsternischerna. Men jag är ganska nöjd med resultatet och mönstret vi hade bestämt:

Det ska bli en toalett med duschmöjlighet. Eller en dusch med inbyggd toalett?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0