Övervåningens innerväggar nästan klara!


Vintern blev som bekant ovanlig kall och snörik.
Ändå kunde jag ibland jobba med husets insida.

Jag lade ett undergolv av råspont i köket.

Sedan reste jag övervåningens innerväggar och byggde en enkel trappa upp till loftet.

Till loftets sydvägg hittade jag ett vackert blyinfattat katedralglasfönster i en annons på Blocket. Lustigt nog kände jag dem som sålde (Börje ich Britta Drakenberg) så jag fick fönstret gratis.

Här ser man (från vänster mot höger): Den provisoriska trappan, dörröppningen till övre toan (väggen än så länge ogipsad OSB), dörröppningen till övre östra sovrumet (väggen redan gipsad), husets mittpelare, trappan upp mot loftet, och vardagsrummets övre nordvägg med det nya fönstret.
Bakom denna vägg finns ett litet förråd 1,2 x 3 m och 1,2 m takhöjd, som har en liten dörr mot sovrummet.

Den här bilden visar sovrummets dörrar inifrån:

Det lilla förrådet till vänster skulle även kunna användas som barnkammare.

De dagar det var för kallt passade jag på att tjäna extra pengar genom att göra min hobby (att köra buss).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0